Helteinen heinäkuu ja loman alku

Huh Hellettä! Kuulunut varmaan aika monen suomalaisen suusta viimeisten viikkojen aikana. Mutta onhan se ihanaa kun on lämmin! Ei ole ollut pitkään aikaan tällaista kesää ilmojen puolesta kuin nyt. Kaiken kruunaa se, että mulla alkoi viime lauantaina loma, eli on ehtinyt vielä paremmin nauttia näistä ihanista kesäkeleistä. On ollut niin vauhdikkaat viikot pari viimeistä ennen lomaa etten oo tänne ehtinyt oikeen kirjoittelemaan. Olin reilun viikon Helsingissä, joka piti sisällään yhdet polttarit, paljon laatuaikaa ystävien ja sisarusten kanssa, Vestan ja Pariisin Kevään keikat, aurinkoa, uimista sekä päivisin myös töitä.

Viime lauantaina tosiaan alkoi loma (melkein viikko jo mennyt, hui!!), eikä olisi voinut parempaa loman aloitusta toivoakkaan. Ensimmäiseen loma-aamuun herätessäni lähdin käymään hoitokoira Messin kanssa aamulenkillä (Messi on ystävämme koira, joka on ollut meillä viikonlopun hoidossa), minkä jälkeen syötiin terassilla rauhassa aamupalaa. Aamupalan jälkeen suunnattiin mökille, jossa oli pari Leffen sisarusta perheineen kesäloman vietossa. Grillattiin ja syötiin. Olin jo pitkään halunnut veneilemään, joten lähdettiin veneellä merelle nauttimaan ihanasta kesäpäivästä. Ajeltiin aikamme ja rantauduttiin pienelle saarelle. Istuskeltiin saaren kalliolla auringossa, uitiin sekä syötiin mansikoita ja suklaata. Kun alkoi näkyä taivaalla tummia pilviä, lähdettiin takaisin kohti mökkiä. Mökillä lämmitettiin sauna ja lähdettiin illaksi kotiin ja käyttämään Messi iltalenkillä. Ihan täydellinen kesäpäivä!

Sunnuntaina illalla lähdin junalla kohti Karhukangasta, jossa lapsuudenkotini siis sijaitsee. Olin siellä keskiviikkoon asti rentoutumassa ja viettämässä laatuaikaa perheen kanssa. Pääsin myös hyvään vauhtiin vanhan tuolin entisöintiprojektissani, josta lisää sitten kunhan saan sen valmiiksi. Siskoni Katariina tuli myös käymään vanhempieni luona maanantaina illalla ja käytiin Mummulassa iltakahvilla. Tiistaina suunnattiin Äidin ja Isän kanssa Ouluun. Nautittiin Nallikarin rannalla ihanasta päivästä yhdessä isoveljeni perheen kanssa. He ajoivat Pudasjärveltä meitä Ouluun moikkaamaan. On niin vaikea uskoa että merivesi on niin lämmintä ettei siellä tule yhtään kylmä 😀 Lasten kanssa siellä polskittiin monta tuntia. Illemmalla näin Balikaveria Lauraa, johon tutustuin ekalla Balin reissullani. Oli ihana nähdä pitkästä aikaa! Myöhemmin kävin vielä syömässä Kauppuri 5 hampparit ihanan Jonnan kanssa, jonka kanssa oltiin myös nähty kunnolla viimeksi tammikuussa sekä joskus keväällä sattumalta junassa. Olikin siis aika päivitellä kuulumiset ajan tasalle!

Oon ehtinyt onneksi nähdä montaa ihanaa kaveria jo tässä loman aikana. ❤ Keskiviikkona aamulla ennen Jeppikseen lähtöä ystäväni Katri tyttärensä Aavan kanssa tuli minua moikkaamaan Karhukankaaseen. Katri asuu Pyhäjoella niin ei turhan usein toisiamme nähdä. Toivottavasti tässä kesän aikana ehditään vielä uudestaankin!

Päästyäni Jeppikseen käytiin vähän fiilistelemässä Jaakon Päivien tunnelmia ja katsomassa MusikCafe After Eightissä keikkaa. Eilen pyöräilin päiväksi Fäbodaan rannalle ja siellä vierähti suurin osa päivää uiden ja kirjaa lueskellen.

Huomenna eli lauantaina lähdetään tosiaan Pohjois-Norjaan roadtrippailemaan, jossa toivottavasti saadaan myös nauttia hyvistä aalloista! Hieman flatilta näyttää ennusteet nyt, mutta toivotaan että siitä huolimatta saataisiin vähän aaltoa. 🙂 Mutta vaikka ei saataisikaan niin ei se oikeastaan haittaisi, koska Norjan henkeäsalpaavat maisemat varmasti tarjoavat meille muutakin aktiviteettia! Ostin just uudet vaelluskengätkin niin kiva päästä niitä käyttämään tositoimissa.

Kivaa viikonloppua kaikille, pus!